fbpx

12 grudnia 2011 roku weszło w życie rozporządzenie 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Mówiło się o nim jako o wyzwaniu dla producentów, którzy będą zmuszeni dostosować opakowania i etykiety do nowych wymogów. Po sześciu latach okazuje się, że to nie konieczność harmonizacji opakowań stanowi największą trudność. Prawdziwym wyzwaniem stają się nowe trendy konsumenckie.

 

Wejście w życie rozporządzenia 1169/2011 wielu producentów potraktowało technicznie, posiłkując się oczywiście radami prawników, dla których ten okres był prawdziwym czasem żniw. Producenci wytyczali sobie konkretny cel – dostosowanie opakowań – i oczekiwali od prawników i agencji projektowych konkretnych porad i rozwiązań. Jakiego kroju i jakiej wielkości czcionki użyć? Jakie kolory wprowadzić (jeśli chcieli bardziej widocznych zmian)? Gdzie zamieścić informację o wartości odżywczej i w jakiej formie? Czy można pokazać sposób przygotowania produktu graficznie? „Takie podejście jest zrozumiałe w sytuacji, gdy proces zmiany opakowania trzeba zaplanować, uwzględniając wiele czynników, w tym zapasy magazynowe, efektywność kosztową całej operacji, presję czasu, itp.” – mówi Karolina Wiszumirska z Wydziału Towaroznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. – „Nic zatem dziwnego, że (wraz z rozpowszechnieniem informacji na temat zakresu zmian objętych rozporządzeniem) producenci myśleli o nowych wymaganiach właśnie w kategorii procesu zmian etykiet i opakowań dla całego asortymentu, podchodząc do tej kwestii bardzo technicznie” – dodaje. Zresztą na samym początku mało kto wiedział, w jaki sposób wprowadzenie nowych wytycznych wpłynie na rynek, a przede wszystkim na postawy konsumentów. A jednak już w preambule rozporządzenia można było wyczytać powody tych zmian. Powody, które – w szerszej perspektywie zmieniły zachowania konsumentów i ich oczekiwania związane z informacją na temat produktu.

 

 

 Czytaj więcej...

 

 

fot. 123rf.com

Informacje z branży

10 Najbardzije Lubianych Przez Polaków Słodyczy

Pomimo coraz popularniejszego trendu eco i healthy na polskim rynku ciągle dominują typowo czekol...

Więcej

Jakość kontrolowana, idea systemu HACCP

Ideą systemu HACCP jest odejście od drobiazgowego poddawania mięsa i wyrobów wędliniarskich b...

Więcej

Reklama

Schani

Spółka SCHANI w rozumieniu biznesowym zajmuje się usługą outsourcingu pracowniczego. Dzię...

Więcej

CleanAccess

CleanAccess to nowy polski producent akcesoriów do systemów mycia w przemyśle  spożywczym. Został...

Więcej

Salmon Hygiene Polska

Firma Salmon Hygiene Polska dostarcza rozwiązania wpływające na higienę i bezpieczeństwo na obsza...

Więcej

Partnerzy

Dane teleadresowe

Ściegiennego 252

25-116 Kielce

kom: +48 692 464 838

t: +48 41 23 45 090

t: +48 41 23 45 091

w godzinach 8.00 do 16.00

info@foodjobs.pl

Skorzystaj z formularza kontaktowego

+48 692 464 838