fbpx

Pięć największych firm spożywczych na świecie zarzuciło prace nad nowym systemem znakowania żywności w Europie. Coca-Cola, Mondelēz, Nestlé, PepsiCo oraz Unilever przez dwa lata wspólnie opracowywały „Evolved Nutrition Label”, który miał zastąpić dotychczasowe tabele wartości odżywczej. Głównym założeniem systemu było wprowadzenie tzw. „sygnalizacji świetlnej” w postaci kolorów od czerwonego do zielonego, które informowałyby konsumenta o zawartości energii, tłuszczu, cukru i soli w produkcie. Jednak po wstępnych badaniach w kilku krajach oraz konsultacjach z ekspertami i grupami konsumenckimi, koncernom nie udało się ustalić wspólnego stanowiska dotyczącego ostatecznego kształtu systemu, w związku z czym projekt został zarzucony.

czytaj więcej...

Informacje z branży

DOBROWOLNE SYSTEMY ZNAKOWANIA WARTOŚCIĄ ODŻYWCZĄ W EUROPIE - CZĘŚĆ III: DZIAŁANIA FIRM I OCZEKIWANIA KONSUMENTÓW

Pięć największych firm spożywczych na świecie zarzuciło prace nad nowym systemem znakowania żywno...

Więcej

O CZYM MYŚLĄ KONSUMENCI, KIEDY MÓWIĄ O ŻYWNOŚCI ZE ZRÓWNOWAŻONEJ PRODUKCJI?

Według najnowszego raportu „Badanie żywności i zdrowia 2019” Międzynarodowej Rady Informacji o Ży...

Więcej

Kultury starterowe - postęp w technologii przetwarzania żywności

W produkcji żywności coraz częściej wykorzystywane są kultury bakteryjne z dodatkiem kwasu mlekow...

Więcej

Reklama

Schani

Spółka SCHANI w rozumieniu biznesowym zajmuje się usługą outsourcingu pracowniczego. Dzię...

Więcej

CleanAccess

CleanAccess to nowy polski producent akcesoriów do systemów mycia w przemyśle  spożywczym. Został...

Więcej

Salmon Hygiene Polska

Firma Salmon Hygiene Polska dostarcza rozwiązania wpływające na higienę i bezpieczeństwo na obsza...

Więcej

Partnerzy

Dane teleadresowe

Ściegiennego 252

25-116 Kielce

kom: +48 692 464 838

t: +48 41 23 45 090

t: +48 41 23 45 091

w godzinach 8.00 do 16.00

info@foodjobs.pl

Skorzystaj z formularza kontaktowego

+48 692 464 838